Kui raske on olla lihtsalt sõbralik...

Ma olen 17+ aastat töötanud seotuna müügi ja klienditeenindusega. Neid kujutatakse ette tihti eraldiseisvatena, aga ma ei ole selles üldse nii kindel, et nad seda on. Jaa, spetsialiseerumine on neil erinevates suundades, aga põhi on minu arvates sama.... kliendi mure lahendamine või tema eesmärkide täitmine. Sa ei saa tegeleda müügiga olemata super hea klienditeenindaja. Samas klienditeenindus peab ka olema tasemel just selleks, et kliendile oma ettevõtet tervikuna nö maha müüa.

Lugesin hiljuti raamatut "Kuidas jõuda müügis tippu?", mulle meeldis. E. Lainsalu sulest olen lugenud kahte raamatut tänaseks ja mõlema puhul on kirjastiil selge ja ladus. Raamatu ülesehitus loogiline. Mulle sellised käsiraamatu tüüpi teosed meeldivad, ei mingit üleliia filosofeerimist.... tee x ja y asja ning saavutad z asja. Mulle otseselt uut midagi seal ei olnud, aga mõnus motiveeriv meeldetuletus, et teadmised võivad ju olla, aga neid on vaja lihvida ja rakendada ka käitumises. Ja siis ma jäin mõtlema... raamat aastast 2015, müügi ja teenindusalaseid raamatuid ja koolitusi on mega palju, aga miks meil siis ikka nii kohutavalt palju kehva suhtlemist on?! 


Pilt laenatud netiavarustest

No näiteks...Helistas mulle hiljuti proua Postimehest. Ma olin parasjagu autos, aga vastasin siiski. Ma üldiselt vastan telefonile alati, sest kui ma ei ole koos perega, siis ma ei tea iialgi... äkki on kellelgi midagi juhtunud. Nii siis ma vastasin ja küsimise peale, et kas mul on aega teda kuulata, ma ütlesin, et eriti mitte kuna olen roolis (ma olen juba selles vanuses, kus ma keeran muusika heli maha, et näha paremini). Kõneviis muutus hetkega ja proua teatas etteheitval tänitaval viisil, et roolis olles ei tohi üldse telefonile vastata. Okei, mis see tema asi on esiteks ja kas ta on mu ema või?! Ma siis selgitasin, et mul on hands free autos olemas. Selle peale kostis "no selge siis" ja viskas toru ära. Ma eeldan, et ta ei helistanud mulle kuna ma olen kuulus blogija vaid tahtis mulle midagi müüa. Palju edu talle sellega, kui ta teiste potentsiaalsete klientidega ka sedasi räägib. 

See on ainult üks näide sellest, et kui nn müügiinimene ei saavuta koheselt oma lühiajalist eesmärki, siis suhtumine muutub nägemata suuremat pilti. Ma äkki ei osta täna sinu kaupa, aga kui sa minuga tropina käitud, siis ma ei osta ka aasta pärast sinu kaupa. Suurem osa kaupadest on meil ikkagi konkurentidega. Ma viin oma rahakoti mujale. Sellest ma üldse ei räägi, et selle sama inimesega võime me sattuda uuesti kokku hoopis tööotsija-tööpakkuja rollis... 

Ega ma ise ei ole ka seda tüüpi teenindaja, kes istub naeratus kõrvuni ja on kõigeks valmis, et vaid müüa saaks, aga viisakas ja sõbralik suhtlus ei ole mingi raketiteadus. Või on?


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Titega rändamine

Kuidas saata viisakalt kaugele ja pimedasse?

Kuidas mitte müüa autot...