Sobrame minu rahakotis

Mis asi see on, et mõnel on kohe vaja lugeda üle teise inimese rahakotisisu? Kui see nii põnev on, siis õpi vastav amet ja tee selle põnevusega midagi tarka. Või hangi endale lihtsalt ise elu. Mida ma siin jälle vahutan? Kaua ma siin ikka viisakaid tekste rahatarkusest vorbin (üks on mustandites veel). Asju, mis näpud sügelema panevad on tegelikult teisigi. Et siis... vahutan. Vahutan, sest üks härra otsustas minu fotoalase reklaami all võtta sõna teemal, et kui palju ma ühe fotosessiooniga teenin. Tegi enda arvates mega arvutuse eksides juba algandmetes ning teatas tähtsalt, kuidas talle ei meeldi "põhjendamatu ahnus". Enne seda väidet ma mõtlesin lihtsalt, et okei, inimesed saavadki asjadest erinevalt aru ja inimesed, kes fotograafide teenuseid kasutavad mõistavad tegelikult küll, kust tuleb hind. Aga peale seda ahnuse kommentaari viskas mul ka üle.

Ma väga püüan olla viisakas ja kannatlik, aga kuidas on võimalik, et täiskasvanud inimene ei näe oma ninaotsast millimeetritki kaugemale? Nii naiivne ei anna ju ometi olla, et sa tõsimeeli usud, et fotograafi kogu kulu ongi see aeg, mille ta veedab kliendiga stuudios. Ma siis seletan sama asja, mida on enne mind juba vähemalt kümned teised fotograafid seletanud... Lisaks sellele ajale, mis ma veedan stuudios või kus iganes mujal kliendiga pildistades eelneb kokkulepete tegemine. Vahel kuni selleni välja, et millised riided selga panna. Peale kohtumist toimub tehtud fotode hulgast nö parimate valimine, vajadusel korrigeerimine (mina suurt töötlust tõesti ei tee), piltide üles laadimine ja kliendile edastamine. See on ajakulu, mis on mõõdetav tundides, mitte ainult pooletunnine fotosessioon. Lisaks ajalisele kulule on üllatus üllatus... materiaalsed kulud. Fotokas, objektiivid, välgud, stuudio rent, rekvisiidid, reklaam, sõiduvahend, kütus, arvuti, programmid jne. Need asjad ei ole tasuta. Need tuleb kõik tagasi teenida ja siis nad kuluvad, vananevad ja need tuleb uuesti tagasi teenida. Aga ka siin ettevõtliku inimese kulud ei lõppe. Selline imeloom nagu riik on ka olemas ning kui sa tahad olla iseenda tööandja, siis sa maksad ka kõik maksud täitsa ise.

Fotograafi amet on siin kõigest üks näide. Neid inimesi, kes on samasuguses seisus on veel... jumestajad, küünetehnikud, juuksurid, kosmeetikud, käsitöölised. Palju on meil nende ametite esindajaid, kes on mega heal järjel? Ja, et te teaks... siis härra arvutuste kohaselt teenin mina 32 000€ kuus. Tehke järgi ja andke mulle ka teada, millal see number mu kontole ilmub lõpuks. Millegi pärast on mu konto rohkem seda nägu, et need nullid sealt numbri lõpust on kaduma läinud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Titega rändamine

Kuidas saata viisakalt kaugele ja pimedasse?

Kuidas mitte müüa autot...